Online marketing case > WOZ Consultants Cases

Online marketing case > WOZ Consultants

WOZConsultants_homepage

Introductie

WOZ Consultants helpt particulieren en bedrijven met het verlagen van de WOZ waarde. Via de website kan er gratis bezwaar worden gemaakt. Inmiddels hebben zij meer dan 75.000 particulieren en bedrijven geholpen.

Uitdaging

Op basis van een eerdere, negatieve ervaringen met een online marketing bureau, wilde WOZ graag meer inzicht en grip krijgen op het rendement van al hun online kanalen.

Het vertrouwen in een goede samenwerking met een extern bureau was ernstig gedaald. Het herstellen van dit vertrouwen in een open samenwerking en het behalen van goede resultaten vormde de belangrijkste uitdagingen.

Online marketing aanpak

In 2015 is de samenwerking tussen WOZ Consultants en Consigo gestart. Vertrekpunt was het bepalen van de online strategie en een goede basis creëren voor alle online kanalen. Hieronder een aantal highlights:

Google Analytics

Het Google Analytics account gaf onvoldoende inzicht in het gedrag van bezoekers en het rendement van de kanalen. Met de juiste configuratie werd dit inzicht mogelijk, en kon verder worden gewerkt aan betrouwbare rapportages en dashboards.

Vindbaarheid

Op belangrijke zoekopdrachten was hun website niet te vinden op de eerste pagina in Google. Een uitgebreid zoekwoorden onderzoek vormde de basis voor het optimaliseren van hun content.

In het onderzoek werd een categorisatie met prioritering aangebracht. Hiermee is WOZ Consultants zelf aan de slag gegaan door bestaande pagina’s aan te passen en waar nodig nieuwe pagina’s te creëren.

Google Ads

Het bestaande Google Ads account is volledig geherstructureerd. Op basis van het zoekwoordenonderzoek, de historie vanuit het account en de structuur van de website, is er toegewerkt naar een nieuwe structuur.

De herstructurering heeft bijgedragen aan goedkoper en kwalitatiever verkeer.

Conversie optimalisatie

Er wordt doorlopend gewerkt aan het verbeteren van de content op de website. Eén van de manieren om tot de verbeteringen te komen is het opzetten van A/B testen. Hiervoor werden diverse pagina’s gebruikt zoals de de homepage en het formulier met de belangrijkste conversie.

Resultaten

Vanaf 2015 zijn er jaarlijks succesvolle resultaten behaald. Hierbij zijn de kosten per conversie leidend.

Ieder jaar is het aantal conversies gestegen en zijn de kosten per conversie gedaald. Google Ads heeft hierin als kanaal altijd gezorgd voor het overgrote deel van de conversies. De vergelijking tussen het eerste jaar 2015 en de laatste campagneperiode in 2018 laat het volgende resultaat zien.

Resultaten:

  • Uitgaven: +119%
  • Conversies +243%
  • Kosten / conversie: -36%

Deze resultaten zijn niet enkel tot stand gekomen vanuit het optimaliseren van campagnes en de website. Maar ook zeker vanuit de samenwerking met de klant.

WOZ Consultants is een partner met ambitie en lef om verder te groeien. Een mentaliteit die uitstekend past bij de resultaatgerichte werkwijze van Consigo.

Meer weten over slimme online campagnes?

Wil jij ook meer rendement halen uit campagnes? Zou jij meer willen weten over de mogelijkheden online marketing voor jouw bedrijf? Of wil je eens een frisse blik op je online marketing aanpak. Wij hebben veel ervaring met het uitdenken, inrichten en optimaliseren van online marketing campagnes. Laat ons weten welke uitdaging jij hebt.

Blijf op de hoogte

Wij schrijven regelmatig nieuwe blogs over online marketing. Bekijk onze website voor alle blogs of volg ons op Linkedin. Je kunt je ook direct aanmelden voor onze e-mail met online marketing updates. Zo blijf je eenvoudig op de hoogte.

Neem contact op

Heb je vragen over dit blog? Of wil je aan de slag met een resultaatgerichte online marketing campagne? Neem dan gerust contact op met onze online marketing specialist Boudewijn via boudewijn@consigo.nl of 085-888-2822. Wij helpen je graag.